Ak pri robote zapájate hlavu, mali by ste vedieť, že myseľ je vaším najsilnejším spojencom a najužitočnejším pracovným nástrojom. Niekedy si ale ubieha, kam sa jej zachce. Ako copywriter musíte byť vždy pohotový a pripravený nasávať. Nie víno, ale poznatky. V čom tkvie tajomstvo ostrej mysle sa dozviete v tomto stručnom článku.
Nepracujte ako copywriter, buďte ním
Práca copywritera nekončí odložením notebooku či snáď pera, ak ste hipster. Úspešný copywriter je vždy v plnom nasadení. Inšpirácia je všade vôkol vás. Nechajte sa viesť prirodzeným cyklom udalostí. Všímajte si drobnosti. Krása je v detailoch. Keby bol marketingový text terasovým domčekom, stál by na korintských stĺpoch.
Copywriting nie je práca. Je to jedna z najzaujímavejších možností pre freelancing. Je to poslanie. Životný štýl. Volajte to, ako chcete. Vyžaduje od tých, čo ho vykonávajú, absolútnu oddanosť, dobrodružnú povahu, cit pre detail a chuť objavovať nové a nepoznané.
Aby ste mysleli ako zákazník, musíte sa ním stať
Nepíšte texty, ktoré vám prinesú hŕbu peňazí. Píšte texty, ktoré prinesú hŕbu peňazí (alebo ich o ne aspoň neošklbú) vašim klientom. Božie mlyny melú pomaly, ale isto. Lojálny zákazník má cenu zlata.
Aby ste takéhoto zákazníka získali na svoju stranu, musíte mu poskytnúť zámienku, aby sa k vašim textom vracal. Vneste do svojej práce pridanú hodnotu. Úspech sa dostaví časom. A s ním aj zárobok.
Čítajte svoje texty z pohľadu zákazníka. Spýtajte sa, čo by ste v jeho koži po ich prečítaní urobili vy. Nezabudnite mu rozhodovanie uľahčiť. Všade, kde je to možné, vyzývajte k akcii.
Call To Action tlačidlo dokáže v priebehu niekoľkých sekúnd premeniť náhodného okoloidúceho na platiaceho zákazníka. To, či bude aj spokojný, je už vo vašej réžii. Teraz už viete, ako na to. Stačí tomu vdýchnuť život. Píšte pre ľudí, nie pre vyhľadávače. A nezabúdajte, vo všetkom sa dá nájsť copy.