Rozdiel medzi začínajúcim a skúseným realitným maklérom.

Aj skúsený realitný profesionál stál na začiatku svojej kariéry na štartovacej čiare ako nováčik. Mnohí realitní makléri možno zabudli aké ťažké to občas na začiatku svojej vysnívanej práce mali. Mohli by prednášať o tom, aký nevyspytateľný je svet obchodu a koľkokrát bolo ťažké pozbierať dostatok motivácie na ďalšie kroky. Práca realitného makléra nie je vždy jednoduchá, ale väčšinou tá námaha stojí za to. Každý začínajúci maklér si musí prejsť vlastnou cestou a nazbierať vlastné skúsenosti. Nie je však zakázané inšpirovať sa od skúsených maklérov a načerpať novú motiváciu.

Skúsený maklér vie analyzovať trh.

Makléri, ktorí pôsobia na realitnom trhu už nejaký ten rok vedia, že najdôležitejšie nie je šialené naberanie akýchkoľvek nehnuteľností a honba za kvantitou. Skutočný profesionál vie na základe prieskumu trhu určiť, o aké nehnuteľnosti je v jeho oblasti záujem a zacieli nane svoj záujem. Začínajúci makléri často naberajú do svojho portfólia nehnuteľnosti akoby bez rozmýšľania, a neskôr sa čudujú, prečo im obchod nefunguje podľa predstáv.

Skúsený maklér buduje dobré vzťahy s klientmi.

Dobré vzťahy s klientmi a starostlivosť aj po zrealizovaní obchodu je základný kameň, na ktorom skúsení realiťáci budujú svoje ďalšie obchody. Spokojní klienti znamenajú nové referencie a odporúčania. Toto je spôsob, akým skúsení makléri najčastejšie naberajú nové nehnuteľnosti do svojho predajného portfólia. Nováčikovia by sa mali inšpirovať a nezabudnúť na klienta hneď, ako sa podpíšu kúpno-predajné zmluvy. Pomôcť môže dobrá realitná kancelária, ktorá bude začínajúceho makléra viesť cestou nadštandardnej zákazníckej starostlivosti.

Skúsený maklér sa obklopuje rovnako kvalitnými profesionálmi.

Ak chce maklér poskytovať skutočne kvalitný a komplexný servis, mal by mať vo svojom zozname kontaktov overeného finančného poradcu, advokáta a občas sa zíde aj dobrý geodét. Vytvoriť si portfólio, mohli by sme povedať externých spolupracovníkov, je pre makléra znakom profesionality. Nie je to podmienka, ale vytvára to na klienta úplne iný dojem, ako keď pri zmienke o hypotéke začnete „googliť“ nejakého schopného finančného poradcu v okolí.